Barnmorskan återbesök

Idag var det dags för återbesök till barnmorskan, i väntrummet satt det massvis av par. och så jag och Emelie.
Vi tog blodprov /blodtryck och urinprov vilket var jätte bra.
jag har ökat 5,6kg i vikt vilket var lagom, och inte en försnabb viktuppgång visserliggen syndes det ingen annanstans än just på kulan men det beror väl på att jag inte har något hull på kroppen sa hon.
Sen lyssna vi på bebisens hjärtljud, det tycker jag är mysigt man blir så glad utav det.
Några järn tabletter behövs fortfarande inte och barnmorskan är förvånad över mina överdrivet bra värden.
Barnmorskan tyckte jag strålade, och såg ut att må jätte bra, och precis så bra mår jag....
Jag kanske alltid borde vara gravid.
Hon mätte även magen symfus fundus måttet jag låg på 23cm precis där jag borde ligga.

Nu är det snart dags för besök på Huddinge sjukhus inför förlossningen, där kommer hållas en föreläsning om
dessa punkter - den normala förlossningen -smärtlindring -oväntade händelser -planerat kejsarsnitt -info om eftervård/BB och även noenatalvård.
Säkert få vi se oss lite omkring också det är på det sjukhus där vi förväntas föda.
När vi var klara hos barnmorskan gick jag och Emelie till centrum där träffade vi Caroline vi satt och pratade en stund och kollade runt en snabbis innan jag åkte hem

Dagens bilder

Jag och Emelie

Caroline, Emelie och jag

Caroline Emelie och jag

Här har jag  spets klänningen / tunikan från Yuki på mig
48
Annika

näe :/ uscha. fast kan vara att jag är allergisk mot mascaran med, och det hoppas jag verkligen inte :S

eller så är det för att jag har börjat använt det igen :P kraam

iman helin

gumman vill du hjälpa mig att fixa min blogg heder, en väldigt enkel och simpel?

puss

simone

Sv: just nu kikar jag på project runway :D Vilken snygg outfit du har, gillar spetsen! :)

iman helin

åh va mysigt :D!

de får du nog göra!

puss

ELLEN - eecederholm.blogg.se

nej fakskt inte, mår inte alls bra idag.

själv?

simone

Sv: Låtar bra det tjejen! Ha så mysigt på promenaden!

josefine

ja det är kanon, sjäääälv? :D

Mollie ♥

Svar: Allt är jätte bra med mej!

Hur mår du? (:

xx

josefine

Mycket fin blogg, ta gärna en titt i min! Ha en bra kväll :)

Annika

hehe åh va mysigt, va har du för hund ? :)

va mysigt det låter ändå när du säger sådär. :)

kraaam

Malin-Hockeyfruga

hihihi ja de hade vart nåt ;D

va trevligt, fina bilder på er! Ser ut som en kanondag! kram

Annika

okej okej :) hehe. åh gud va gott :) kraam

adina

godnatt :)

- ● Rebecca ● -

Jo d e bara fint me mig.

Något sliten och seg efter dagens försäkringsutbildning.



Hur e d själv?

peace

Vad bra! :D

♥ HelloNicki

Hihi, gud vad roligt men du är inte så stor med tanke på att det är så lite kvar. Jag kom precis hem från stan. Sj då?



Kram

Eleonore

SV. ja men verkligen, fint med gravidmagen iaf :D



Nu vilar jag lite efter jobbet, sj då? :)

Leia

Vad härligt att du har så bra värden! :D

- ● Rebecca ● -

Jo,fast jag hamnar aldrig i säng när jag borde.



Hur e d me dig o bebben nu?

Leia

vad härligt verkligen!

Får man fråga vad du äter, eftersom det är bra kost? =)

Kan alltid vara bra att veta.



Jag svarar på massor med kommentarer, kul!

dudå söt?

- ● Rebecca ● -

Härligt o höra.

När har du BF?

♥ HelloNicki

Hehe, han vill nog bara komma ut då :P Gud vad kul. Så du vet iaf att det blir en han :) Åååh vad roligt! Mys pys, jag tycker typ att alla får killar nu för tiden!

Eleonore

Det är ett bra program :) kraam på dig med

Anonym

helt otroligt vilken process man måste gå igenomm, mod krävs! ett okänt område för mig dåra...:p

- ● Rebecca ● -

Så spännande!

Vi får se vart d slutar. haha

- ● Rebecca ● -

Oh ja d kan jag förstå.

Då ska jag hålla tummarna för d!

- ● Rebecca ● -

Tack d samma tjejen!

Annika

hehe :) har precis diskat klart så nu blire att tvätta av sig sminket och sova :) kraam

Leia

Låter bra det, en varierande och bra kost är alltid viktigt =)

Och ännu viktigare nu för dig.

Skönt att du har sådan tur och är så hälsosam.

Ha en fin kväll söta du! :D

Annika

desamma desamma :) kraam

jennifer

fin blogg :)

LIENE

vad bra att det ser bra ut:) så du mår bra? gör iaf jag men är trött som bara den! brukar vara så u sluet av skolveckorna.

Älskar din spets klänning:)

cornelia

coolt jag vill också vara modell

Elin

Vad härligt att få höra att man strålar och att värdena var bra! :)



Kram!

Laila

nawh =) sötnos :) gjort ngt kul idag ? ;D

emelie

sv: hehe de är bara bra med mig, själv då?

HelloNicki

Haha men gud det stämmer bra det. Det är min kusin. Hmm nu måste du påminna mig lite mer? Låter bekant. Gud så lustigt vad världen är liten!

YAIYA

@yasmine modell och blivande mamma: ja denna kväll ärunderbar :D sj? Kram

Jenny

fin tunikan var på

Carolina Östholm

Jo allt är jätte bra med mig idag, det blir en Ikea tripp ;) SJälv då? något roligt för dig idag?

elena

jaa de skönt :)

josefine

va härligt då :-D älskar promenader!

Patricia

lust att vara med i min tävling veckans blogg som jag håller på med nu, min tanke med tävlingen är att jag vill att dom mindre bloggarna också ska få uppmärksamhet!

har du redan en stor blogg, varför inte vara med iaf?

va gjärna med, mer om tävlingen kan du läsa här

http://patriiciajacobs.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment

denise

det är bara bra med mig :) hur är det med dig? kram

Perez.

Tunikan sitter jätte fint på dig :) kram.

Ina

den tunikan var verkligen superfin! Nu ska jag ut och plocka björnbär,underbart att ha i frysen!

Jenny

Hej..va ett tagsen ja va här inne på din söta blogg :)

va fina ni va jätte fina bilder..

hoppas allt är bra med dig, va stor magen blivit :) mys..

Kram

Sara

Vad fin du är :D Jättefin blogg!