Hjärtslagen

Då var dagens besök hos barnmorskan avklarat!.
Först pratade vi en stund sen tog vi blodprov,  värdena var jätte bra, mitt järnvärde var kanon bra det med.
Sen var det dags för blodtrycket och det visade sig vara svårmätt på mig innan hon fick fram 100/60 vilket var lågt sa hon.
Och det känner jag ju av för jag är väldans yr emellanåt.
Sen var det dags för urinprov för att kolla uvi (urinvägsinfektion), det visade inga tecken på det, men försäkerhetsskull skickades det iväg för odling. Jag hade ökat nästan ett halv kilo i vikt sen sist.
Eftersom jag tappat många symptom senaste veckan som ömma bröst och sen smärtan så sa barnmorskan det ända Det jag kan göra är att lyssna på hjärtljuden, men troligen kommer vi inte höra något. jag lyssnar sällan innan v20 och många barnmorskor gör det inte förrens efter v24 för det är så svårt att hitta, och du kommer säkert bli ännu mer orolig om vi inte hittar det.
Men jag tog risken, och det sattes på som en radio i rummet. hon la grejen på magen och direkt så hördes tydliga hjärtslag i hela rummet - så hon bara titta på mig och log.
Det slår jätte starkt och fort. wow sa jag medans jag kände hur tårarna nästan kom, ingen ide vi kollar blodtrycket på dig nu sa hon och skrattade, jag bara rös i hela kroppen .
Åh vilken upplevelse det var dunk dunk dunk det lät i hela rummet.
Så jag gick hem igen med ett leende på läpparna.
44
Pernilla

Visst lät det lite konstigt?

Jag blev chockad första gången jag fick höra. :)

Men viss äre underbart <3

Helena

Det är en mäktig känsla att få höra hjärtslagen =) Jag köpte angelsound så jag kunde lyssna när jag blev orolig, så mysigt att få höra sin bebis därinne! =)



Nu har ni inte långt till UL =) Ska ni kolla kön eller blir det en surprice?



Ta hand om dig och magen!



Soliga Kramar

poopi

gud va härligt :) jag ska ner på stan, och sen ska jag hämta syrran på arlanda ikväll :) kram

freja

åh gud! jag fick tårar i ögonen nu. minns s¨å väl dom där första dunken.. åh!

Annica

Du får ha det så trevligt i Norge. :D själv så ska jag till Örebro på fredag och stannar i en vecka ^^ det behövs för min del! lite semester ifrån Norrköping! ;D

Anki

jag får själv tårar i ögonen när du berättar, jag det är så enormt stort detta och vilken lycka att höra sitt barns hjärtljud



Kram

Ina

Åååh så mysigt, visste det skulle gå bra! Vad roligt för dig! kram

Cika

Sv; Åhh! Grattis!

Anna

Å va härligt att höra! Jag sa ju att det skulle gå bra! =)

j

Allt bra med dig ? :)

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

åh vad underbart att du fick höra hjärtslagen =)

Helena

Så att den ligger rätt?! Hur menar du nu? När vi var på UL så fick vi se att allt var bra och kön, inget om bebben låg rätt.



Idag har vi gått långpromenad, usch vad hett det blev och så blev det bullbak, solskensbullar mumma! =)



Har du fått nån "måsteäta" grej under graviditeten? =)



J.

Sv: Jag har haft en toppendag sj?

GRattis till barnet, visserligen är det inte född men men.. Det är värsta babybomben i Sverige :P

Helena

Ahaa då är jag med =)



Vi åkte och gjorde 4D ultraljud på crocusmottagningen, det var fantastiskt, rekomenderar verkligen det =)



Jag tror ni väntar en flicka =)

Sweet Atti

Vad skönt att allt är bra!

Hannah

Gud va skönt att det gick bra, har gått och tänkt på dej hela dagen. Men inte haft tid och läsa bloggen. Åhh, va lättad jag blev när jag läste, fick ett STORT leenede på läpparna.



Den där upplevensen måste vara underbar. Jag kommer ihåg när jag fick höra min lillebrors hjärtslag när han låg i min pappas flickväns mage. Det va helt otroligt, och nu springer han runt och är hel galen och bara pratar och pratar... =D



Hur har dagen varit annars?

freja

:)

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jo bara bra, med dig? =)

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

nej jag ska precis stryka kläderna :P du då?

H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Du! Skulle vara jättekul om du vela svara på "Dagens Fråga" som jag har på min blogg just nu, "Vart går din drömresa?" Kram!

H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Tack för ditt svar Sötnos! :)

kram, http://esth.blogg.se

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

hoppas det är varmt =)

Hannah

Idag njuter jag bara av solen. Ska lite senare åka och hälsa på mina kusiner och bada i deras pool, dom bor hela underbart! vad gör du då?kraam

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

hihi okej duktig du är som städar en massa =)

poopi

detsamma :)

allt bra idag?

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

har också ätit glass idag, så gott! =)

Helena

Idag har vi varit i Mariestad en sväng och imorgon ska vi iväg och träffa andra bebisar i park med picknick och på fredag blir det Kolmården =)



Vad har du gjort för kul?



Krams

Perez.

jo allt är bra med mig. själv babe? kul det måste vart hos barnmorskan, speciellt när du du hörde dunk dunk dunk... <3

poopi

wow, avancerat :P haha men det låter rktigt kuL!

det är toppen med mig :)

kramkram

Pernilla

D e lugnt. Klart jag stöttar. :)

Tog d ganska lungt igår, gick hem till svärmor så tog vi en promenad till Ica Maxi och Babyland.



Va kul och åka iväg lite :) Hoppas ni får d bra. hur länge är ni borta där?

KRAM

iman helin

Åhh grattis, längtar faktist själv till den stunden!

pusspuss & lycka till!

emma härnqvist/perfektion

Nu är jag så gott som back on track. Har varit mycke jobb + för mycke sol och trevliga aktiviteter, men nu har jag saknat bloggen länge nog. Hur är det med dig nu?

Sweet Atti

Hej :) Jo tack allt är bara bra här, jobbat idag och det var inte så kul :( Hur är det själv?

Isabella

Wow, vad häftigt! Vad härligt att allt går bra med magen :)



Kram!

Sammi

vilken fin blogg:D

j

sv: aaw va roligt :) jag vet hur det känns :)



själv mår jag jätte bra.

sagi

åh vad härligt ! Har du funderat på några namn ? (:

poopi

mööömsigt :Dkraam

sagi

okej, hoppas allt går som det ska ! :)

allt är super bra med mig, bränt mig lite av solen bara. Själv då ? Får du vara ute i solen ? :P puss !

sweet atti

Usch vad tråkigt :( Har också huvudvärk idag men det är bara för att vi har så varmt på jobb :(

Sammi

Bara bra tack:)



fan va skönt, att inte behöva oroa sig<3

Sammi

Vill inte ens veta hur det känns:S Är så jävla läskigt det där. Vill ha barn, men inte va gravid:p

puss§

sandra

Det är så underbart ju längre man kommer allt nytt man får höra och se, jag fick tårar när jag hörde hjärtljuden och rös också i hela kroppen! för att inte tala om ultraljudet! :) Lycka till!

Lisa

Åh det låter verkligen härligt. Lycka till med den lilla sen :) Jätte tuff design btw (;