♥ Höst peppa dig själv ♥

Hösten innebär inte bara att sommaren är över? att folk återgår till långa arbetsdagar, att många fler blir deppigare på hösten. Oki det är väl ren fakta att så är det?
 
Men man kan ju välja att se det från den ljusa sidan.
Jag brukar försöka omvandla det negativa till något possitivt och jag brukar inte påverkas humörsmässigt när årstiden skiftar.
 
Här kommer min lista på hur du kan höst peppa dig själv istället.
 
- Tända ljus.
- Promenader så länge det inte spö regnar.
- Plocka svamp skogarna är fulla av kantareller "på med stövlarna och ut och traska"
- Res priserna sjunker så fort skolan börjar om man ändå vill lämna "höstiga sverige" för varmare breddgrader
- Höst mode "varma koftor" murrigare färger. Massa nyheter runt i butikerna.
- Man måste inte raka benen var eviga dag. "att vara en igelkott utan måsten" kan ju vara skönt nån gång.
- Att varje vecka prova någon ny te sort ett tips är Nk kaffe och te handel.
- Myskvällar i tv soffan (kanske har du börjat följa nån av alla höst serier på tv)
- Ta långa bad (inte så lätt alla gånger för småbarns mammor).
- Unna dig något extra, ett besök hos frissan, ändra hårfärg eller ta  en massagebehandling
- Laga en mustig höst gryta med någon du tycker om, eller gå en matlagningskurs med din vän eller partner
- Pyssla med dina barn plocka kottar och höstlöv och måla dessa, googla "pyssel" och du får massa tips.
- Umgås extra mkt med dina nära och kära.
 
Men jag vill ha en fin höst, ingen som regnar bort som dom tyvärr ofta gör.
 
♥Dennis älskar hösten & att pyssla♥
 
 
 
 
 
 
 
höst pepp
19
Carro - http://four.blogg.se/

sv tack :)
Allt bra? :)
Kram

Bella Davis - MODELL BLOGG

jaha ok :)
har du haft en bra dag då? kram :)

dianasdrömmar

Härligt med höstpepp kan behövas :)

Linda

Själv ska jag snart flytta och börja på nytt jobb. Det ser jag fram emot.

Maria - mamma till Liam ☆

ja om hösten inte regnar bort kan den bli riktigt mysig :)

Tess

Mysiga hösttips! :)

Miss Tess

Jag har nog lite hatkärlek för hösten faktiskt. Mysig årstid men samtidigt behöver man ju ljus och värme, iaf. jag.
Den här hösten vill jag verkligen ta hand om migsjälv har jag bestämt; vill åka på spa och några roliga små utflykter...

Kram

Linda-Mamma till Alfred

Åh bra pepplista!!Tack!! Åh kan tänka det!Hur får du alla modell jobben??

Amanda

Bra inlägg :D

PyretsMamma♥

bra lista!!!
jag tycker hösten är mysig!

Carro

Många kloka tips att ta till nu när den är här, hösten. Ute spöregnar det just nu och det är ganska rogivande att ligga i soffan med datorn och slippa behöva gå ut i rusket. Gillar inte hösten i sig, men brukar ändå gilla den här perioden eftersom den ofta medför nystarter som nytt läsår, nytt träningsupplägg, nya gigställen och i år: nytt liv med barn.

Hoppas du har en fin fredag :)
Kram kram

Nailsbycarro

Fin blogg, hur har din dag varit? :)

Sophie

Tack för hösttipsen :)

S a n n a W i d m a n

Sv: Okej :)

kajsa

Kul med lite höst-pepp!! kram

emma

sv: med mig är bara bra :D

Bella Davis - MODELL BLOGG

jasså deet låter mysigt :)
Vad ska du hitta på ikväll då? kram :)

Anita

Jag kommer inte in på mollaretosen så jag har idag gjort en ny som jag fortsätter på. Har skrivit till dom men inte fått svar.

Ja alla årstider har sin tjusning och hösten kan också vara fin om den inte regnar bort.Tända ljus och gå i skogen gör jag med. Men inte plocka svamp. Jag vet inte vad som är giftigt eller inte.Därför är det bäst att låta bli. Ha en bra Helg. Kram/Anita

Sara

Bra tips! :) Jag tror nog att hösten blir helt okej för mig, så länge vädret är någorlunda! :)

Svar: Tack för tipset, men jag är inte så mycket för mode och så..:P Kram!