Nu vet ni

 Nu är det kväll för mig som vaggar runt med illamående och ont i magen.
Konstigt är att detta illamående och magont inte alls ter sig som min magsjukdom vanligtvis vardagligen gör.
Har jag det riktigt illa får jag inte behålla någon mat. men som sagt har jag bättre och sämre perioder.
Varför är det så?
Mina tarmar arbetar alldeles för fort.
Hur påverkar detta mig? tyvärr blir det alldeles för mkt toa besök, och dagliga buksmärtor, vilket även påverkar sömnen som blir minimal, lågt blodtryck, yrsel.
Min läkare sa en gång att min magsjukdom gör att min livssitation är värre än för en svårt njursjuk person.
 
Innan jag fick min son var väl sjukdomen värre än någonsin och i 20årsäldern när den bröt ut på mig
rasade jag i vikt till 45kg tänk er själva en tjej som är nästan 180lång.
 
Jag är även en av erstas mest utredda patienter under flera år har vi provat mediciner, jag är inlagd för att man ska kunna verifiera hur illa det vart. man har gjort röntgen, gastroskopi och koloskopi flera gånger.
 
Stress är något som förvärrar magen och på sikt har jag lärt mig leva med det trots att det begränsar mig så låter jag det inte styra mig,
 
magsjukdomen jag har är kronisk och mina läkare har sagt att dom inte tror att jag kommer bli så mkt bättre.
Möjligen att jag periodvis mår lite bättre.
 
Den nya påtagliga magsmärtan är troligen någon form av magkatarr säkert utav all stress runt omkring mig.
Många av er vet att min man ligger på sjukhus och har vart svårt sjuk i cancer under väldigt lång tid.
Vilket har blivit att jag dragit ett väldigt tungt lass själv.
Och det går inte att beskriva för dom som inte vart med om det.
 
Mina ryggproblem med förslitningar på dom flesta kotor och i ländryggen gör att jag får stark medicin.
Min mage tål dock inte medicinen. utan vill helst göra sig av med den på direkten.
 
Så dessa sjukdomar krockar och så fort min man är någorlunda frisk ska jag ta tag och gå med ryggen igen.
Som sagt hinner jag inte med ett skit av vad jag borde med min egen kropp.
Men som sagt jag ser livets små glimtar, och jag tar vara på allt, och ja jag unnar mig att försöka lyxa till vardagen det är ett måste för att orka vara stark.
Jag har ju världens finaste son som får mig att le varje minut så för honom kommer jag kämpa livet ut.
 
Och som sagt alla sjukdomar syns inte på ytan, dom märks inte i en välskriven blogg, men dom finns därinne.
 
Och jag besitter en enorm styrka, som jag knappt trodde fanns.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
42
gizze

Inte konstigt att magen är besvärlig med allt du har runt dig :(
Hoppas du fått sova i alla fall...
(Hittade lite läsning jag tyckte var intressant, nåt som kan hjälpa din mage lite)
Nu sitter jag i soffan med datorn i knät, ska försöka komma igång...ska iväg och fika, sällan numera..Sen försöka få till en promenad mulet idag...igår som det var så skönt.

Stor KRAM Gizze

Marika Saarenpää

Detsamma vännen, Hoppas du får en bra dag :)

Annika Soulcityguide

Usch stackars dig. Sköt om dig,
kram kram <3

Carro

Det skär i mitt hjärta att läsa det här. Önskar sååå att ni kunde befrias från all sjukdom...
Kram

Stina

Gud så fint skrivet! Tycker du är en riktig superkvinna! Kramis

mona

Noa Noa wow det är ju en jättefin kedja! var och när och hur kommer bilderna visas? Vad för typ av kampanj o.s.v.?

mona

ja men ändå fan va kul! måste kännas fantastiskt. jo, ska kolla mer noggrannt på dne sidan. sparat den. vad blir det för god kvällsmat då?

Kajsa Johansson

Kram på dig!

anna

Fy då:-( du får ta hand om dig. Förstår att du har en stressig och jobbig situation nu. Många kramar till dig

Mamma till William och Wilma

God kväll snäckan.Förstår att det är lita tufft för dig nu..Hoppas att det blir bättre,,finns inte så många ord man kan skriva ner för förstå vad du går igenom,,har själva väldigt mycket problem med min mage...och än har läkarna inte fått reda på vad mitt fel är på magen men det går fram och tillbax....Stressen är inte bra men det är inte så lätt när man har små..Ja skönt att man har runt om en som ställer upp..Bor du mycket hemma i lägenheten så din mamma kan hjälpa dig eller? krya på dig.kram kram

Amiee Whitney

sv, Åh kära, varför är din man på sjukhus?
Jag shoppade lite också, spenderat för mycket pengar haha.
Kram

Marran

Så otroligt starkt av dig att så öppet och ärligt skriva om din livssituation på det här sättet. Jag kan inte säga att jag förstår, för det gör jag inte. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Att din man ska bli frisk och att du kan bli av med smärtan. Bara så en liten del skulle nog göra underverk för din mage.

SV:
Jag gör inte så mycket. Sitter och surfar runt. Själv då?

EMMAS!

sv: ja bara bra, ha en bra kväll! kram

Mamma till William och Wilma

God kväll snäckan..Skönt att ni har lita skoj att se framemot med plåtning för din prins och kryssning..klart det kommer kännes att vara bora utanmanen din men det kommer gå jätte bra..Ha en mysig kväll snäckan..kram kram

Sarah

Krya på dej :)

Anki

Alla sjukdomar syns inte från utsidan som du säger. Att du har ett tungt lass att bära förstår jag mer än väl och det är jätteviktigt att du emellanåt tar hand om dej själv och unnar dej som du skriver lyx.
Men som väl är, är du så klok att du inser att du måste ta hand om dej själv.
Att leva med någon som har en sjukdom som är svår och som man inte nästan kan rå på är så svårt och många gånger vet man inte hur man ska orka,
Men det är märkligt att man inte rasar ihop som ett korthus. Det är mycket som du kan behöva att bearbeta, det är inte lätt att kunna göra det fullt ut, du har en liten son att finnas där för.
Jag har tidigare skrivit att jag beundrar dej Jasmin för du är en ung kvinna, som står med båda fötterna på jorden och när man läser din blogg känner i allafall jag den värme och kärlek som du har för din familj.
Ta hand om dej och det är inte heller lätt när man själv lider av en sjukdom. Men det är väl inte undra på du lever under en enorm press.
Kraaaaaaam

Gardenhouse

Så ledsen jag blir att läsa hur enormt besvärlig situation du befinner dig i...
Inte undra på att magen blir sämre.
Det är beundransvärt av högsta graden det du gör för sonen och mannen. Försök också tänka på dig själv, så att du orkar och får må så bra det bara går.
Önskar er allt gott!!!
Styrkekramar,
Sussi

ullie

åhh lila vän du e bara så stark o duktig .
Ledsen att du har så ont o jobbigt precis som om du inte har mycket att tänka på . Det kanske e därför ?
Usch vi har haft tp rotvirus i magen i helgen då vet typ magsjuka fast lite diareer o magsmärtor som kramp skit . men nu något bättre men sitter i. Inget sånt på dej som gjort det blvit värre nu ? Går mycket sånt här pådagis o i skolan säger dom .

ullie

ja vännen ja vet gör ont i mej att du inte mår bra :/
hoppas verkligen att det blir lite bättre eller ja va säger man uthärdligt för dej <3
Stor kram fina du .ska me kojsa i tid då ja åker hemifrån vid sex i morgon så natti natti kram igen

† MIRA HOLGERSSON †

- En lugn kväll här med! :)

Jessica Högberg

Men kära vän!! Hur är det med mannen?? Hur orkar du?? (för att du måste, jag vet) Skickar den största styrkekram jag kan hitta!!

19år och mamma till Adrian

sv; Heey jo de är jätte bra med oss :) Hur är de själv? Du verkar ha det jobbigt :( hoppas du mår bätre. Många kramar / Ellie och lilla Adrian

♥ Sojka ♥

Nä det blir ju inte ofta man delar med sig av sånt i bloggen men bakom varje person så finns något. Du är verkligen en stark person och du blir bara starkare med tiden.Om inte fysiskt så psykiskt!
Hjärtekramar!

Mathilde

Vad tråkigt att höra men samtidigt väldigt inspirerande, väldigt "roligt" att du delar med dig. =)

Amanda

Usch så jobbigt :( Jag vet lite hur det är, har varit sjuk i 3 månader nu men läkarna hittar inget fel, och ja man är starkare än vad man tror! Kramar till dig!

Marika Saarenpää

DEt gillas! Så orättvist egentligen att man ska behöva ha en sjukdom som drabbar magen, men det har ju jag med.

mona

Stackaren med magen i inlägget här. Det reder sig ska du se. Potatisgratäng är en av mina favvisar! MUMS med krämigt och vitlök. Lövbiff äter jag sällan. För dyrt antar jag. Tror jag försökte laga det någon gång men det blev som hårda skinnbitar kvar i stekpannan. Hahaha! Hur lagar du din lövbiff bäst?

DESIGN AND STUFF.se

Tja tja, cool blogg du har!

Spana gärna in min blogg/magasin. Finns tonvis med inspiration jag tror du skulle gilla skarpt :) Kram o ha en lovely fortsatt tisdag

DESIGN AND STUFF.se

haha, av någon anledning hade jag för mig att d var tisdag hela dagen. :D skönt o veta att man är en dag närmare helgen iaf. Kan nog behövas när man är så snurrig i bollen hahaha. hare fint du :)

Marran

Skönt att du kunde koppla av en stund i går iallafall. Du får försöka uppskatta de små stunder som du får koppla av och inte behöver stressa. Du verkar vara en väldigt stark person och jag beundrar dig som orkar med allt det jobbiga ni befinner er i nu.

Sus

Hu så mycket riktiga besvärligheter du omges av!!
Jag beundrar din styrka och ditt go.

Kramar

Frida

Åh, massor av styrkekramar!!

(Vill du vara med från början? 15 år och LCHF)

Jessica

Låter jobbigt för dig :/

Michaila - träning, hälsa och studentliv

Sv. Jo det är bara bra med mig hur är det själv? :)

Eleonore- Kokboksutmaningen

Det låter som en riktigt jobbig sjukdom, tyvärr blir det ju värre med alla motgångar nu! Du är verkligen stark som klarar av allt och ändå är positiv :)
Kram!

Gardenhouse

Hoppas verkligen ni båda mår bättre nu!
Allt gott till er,
Sussi

Depri Merad

En fantastisk attityd! Kämpa på :)

MissStorm

Oj, det var en tung historia! Bra att du kan ta vara på de små ljusglimtarna iaf. Hoppas att det ordnar upp sig för er på något sätt!

Annika

Åh vännen det låter inte alls kul, är det Ulcerös colit eller chrons sjukdom du har? Måste kännas värdelöst och gå runt och må så :-( Sänder varma kramar i hopp om att det kanske piggar upp lite en aning.

Clara Ringqvist

Vilken fin och stark mamma din son har!
Kram

Therese

du verkar ha det vansinnigt tuff... jag har IBS, det låter som om du också har det? för tre år sedan så kämpade jag med att gå ned mina gravidkilon och testade LCHF. På TRE dagar var mina IBS symtom som bortblåsta och då har jag haft ont dagligen i tio år innan det... MEN jag tål inte att äta för mycket bacon och smör/grädde utan det får vara balans mellan olja, avokado, grädde, kokosmjölk, kokosolja m.m. nu äter jag vanlig mat och mår skitdåligt... krya på din mage och din man! styrkekram! (p.s hittade hit från citymom, har du anknytning till säffle? min syster bor där!)

Emma Härnqvist

Men åå.. Nu läste jag mer om hur du mår.. Tänkte faktiskt på det där med din man, hur mår ni alla?