Måndag & Tisdag

Idag var det Tisdag.
men ska börja att berätta om min måndag, igår gick jag in i V38 och hade tid hos barnmorskan medans Dennis var på förskolan.
Allt såg bra ut värdena var perfekta, men något kändes så underligt i min kropp. jag beskrev det som att idag är jag inte med i varken huvud ben eller armar. magen var dålig sedan några dagar tebax.
Barnmorskan gjorde sina vanliga kontroller och sa ja det vore nog bra om du fick föda ganska snart.
Hem och packa BB väskan du kan faktist föda redan inatt du räknas som fullgången nu och jag hade en rätt fin värk hos barnmorskan som hon mkt väl kunde se och känna på magen.
Nästa tid är 30dec bara några få dagar innan bf 4jan.
 
På vägen hem skyndade jag mig för att möta upp min mamma vi skulle gå på Dennis lucia tåg.
Trött var jag, det spöregnade, skorna läkte så jag var så blöt om ena foten att känseln försvunnit.
På vägen till förskolan högg det till enormt i höger sidan av magen och värkar startade så aktivt att jag knappt kunde stå upp, jag hängde över ett staket och tittade på det fina lucia tåget när min son och hans kompisar sjöng så fint. jag ville verkligen se detta.
Klarade knappt att gå hem men la mig i ett bad och efter ett tag avklingade värkarna men jag hade dom som vanligt under kvällen. Under natten låg jag vaken och nästan väntade.
För värkarna denna dag var så mkt starkare än när Dennis förlossning startade och då kan man tänka att jag enbart tog en liten värk hemma innan vi begav oss mot sjukan och jag var öppen 6cm.
 
Idag har det dock vart lugnt - jag känner mig lugn inför förlossningen.
barnmorskan fråga om hon skulle skriva något särskilt till förlossningen äsh jag tar det som det kommer, jag kan prata för mig och jag är inte nervös. jag tar det jag känner att jag behöver på plats. har man fött barn så vet man ju redan att det gör ont men det är ju lite av det man vill gå igenom. Det är ju en enorm känsla att kroppen faktist klarar och sköter detta så fint bara man vet och förlitar sig på att den kommer fixa det.
 
Men nu är väskan packad och jag hoppas på värkar som inte avklingar.
 
 
 
 
 
BB väskan - Måndag - Tisdag
10
Geddfish

Oh, wow! Jag vet lite hur du tänker och mår, jag har gått igenom 4 förlossningar. De har alla varit olika. Ska inte berätta!
Håller tummarna, så spännande, man vill ju bara att det ska bli gjort och gå bra.
Spännande att se vad man packar in sin väska idag, jämfört med på 70-talet, men tror att det är detsamma. Kram!

Skaunetösen

Oj, nu är det spännande verkligen.
Det blir kanske en liten julklapp.
Stort lycka till.
Hälsningar Skaune.

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Spännande. Nå då hoppas vi på en liten jul bebis då kanske:)

Ninni - Vimsiga mamman

Ååh spännande! Ta det nu lugnt, eller är du inne nu mån tro? Kramar

louise mamma till Hugo

skönt att ha den packad. Verkar som hon gärna vill komma ut nu =)

Härligt det gick bra på kalaset. Inte kul att han e så förkyld han inte kan sova på natten. Stackars honom och stackars dig, ni behöver ju sova båda två. Hoppas att det är bättre med honom

Kraam

åsa

Oj har Du fått bebis nu?
kram

LILITH - Numera diagnosfri

Men gud så spännande!

Annika

Åh så spännande !!
Hoppas lillan snart tittar fram, kanske före jul, men det kan oxå dröja.
Hoppas allt bra med er annars.
God Jul!

Kramar

anna

Spännande att det är på G, kramar

sanna

Öppen 6 cm? Behåller dom dig inte på fl då? 4 cm är det som gäller här.

Svar: När jag vänta min son kom jag in och var öppen 6cm. Det var 5år sedan.
Yasmine mamma till Dennis