Matlagning på Dennis vis

Idag var det Dennis som styrde matlagningen i köket. Som plockade fram slevar, decilitermått, kryddade mm.
Vi lagade en av familjens favoriträtter särskilt pappa Mickes när han önskade mat fick det gärna bli
Köttfärslimpa, hemma gjord potatismos, brunsås och kokta grönsaker och givetvis lingonsylt till som är ett måste.
 
Dennis tycker det är roligt att vara med i köket. Och jag tror på att får barnen vara delaktiga så kommer dom även tycka det är roligare att äta. När dom vet att dom vart med och lagat från grunden så är det med Dennis alla fall.
Han provade allt idag även om han inte gillade ärtor så provade han.
 
Vi har haft en hemma dag idag, då jag har vart väldigt yrslig och knappt orkat stå på benen. Tror tröttheten börjar slå emot mig. Vissa dagar är bättre och en del är motsatsen. Fan om folk visste vad jag kämpat senaste åren och jag skulle gladeligen fortsatt. Men just tröttheten och all den värk jag har i kroppen är vissa dagar inte att leka med.
 
Men nu ska jag hoppa i säng imorgon ska jag ta mig ut, lite ärenden som måste fixas och nya jeans köpas + trosor.
Man har så sjukt mkt stringtrosor har jag märkt men nästan inga "stora" och ska jag ligga halvnäck för sjukgymnasten varje vecka och nästan gå upp i brygga såkallade rumplyft.. så vill jag fasiken ha extra stora på mig.
 
Natti natt people.
 
 
 
 
 
dagens middag - matlagning - middag
10
ullie

Tror ja me att de lär sej mycket. lilla sötis så go hn e .
gumman du måste vara rädd om dej . nej det är inte att leka me utan va räddom dej o ta det lugnt. vila så fort du känner låt dem ge dej tabletter så du sover oxå och samlar styrka.
Hoppas du hittar några byxor i morg. ska jobba kväll 13-21 så ja samlar ork oxå . känner mej helt matt samma som du så vi får kämpa ihop då. Förstår inte att du orkar du fina du <3 kramiz min goa vän

ullie

Ja men såklart är det ju så vännen tänkte inte ens på det. men du måste sova vännen lova det annars blir du mera sjuk . så sa precis till min man att ja me ska i säng nu . Kan längta efter goa sängen o ändå sitter ja här fniss.
Min dag har varit latis dag i morg o kan tänka mej förmidd i morg blir den samma men som du säger ja struntar i det .. behöver det nu . Tvätten finns kvar i helgen me för ingen annan gör nog den :D Natti sov gott min vän KRAAAM

GeddFish

God morgon! Så söt han är Dennis, och det gäller att fånga den lust som barn har, att hjälpa till!
Inte konstigt tröttheten griper tag i dig. Sorg går i olika intervaller. Och jag känner igen det där, som pågick före, då när sjukdomen på ens man, upptog all tid, man ville ju kämpa för att han skulle ta sig igenom och bli frisk, alla besvikelser, m.m.
En dag går luften ur, och man blir som en disktrasa. Men, så en dag är man pigg igen. Och det skiftar.
Nog med klokord. Var rädd om dig, försök få bra med sömn.
Kram till dig och Dennis ♥♥♥

MISS REBECCA

ha en bra dag :)

Åsa

Tror Din kropp säger till Dig att vila, Du är slutkörd och utmattad, tänk på Dig själv å ta det lugnt, låt livet hinna i fatt Dig,

Klart D gillar att laga mat, han ser att Du tycker det är skoj å då är det positivt,

Förstår Dig absolut ang trosor, jag tänker oxå på vad jag har för underkläder inför besök hos sjukgymnasten,

Kram min fina vän

Linda

mys

han är verkligen FÖR söt!:)
sv: taack :D:D

Johanna - A dream as a model ♥

så kul, söt kille!

sv: Tack!<3

anna

å vad gott :) vad duktig Dennis r som hjälper till i köket :) Kram

aansoo.blogg.se

jag tror också att det är bra att låta barnen vara med och laga mat. För det första så lär de sig vad maten är gjord av och för det andra så lär de sig att faktiskt laga mat, en kunskap som är mycket bra att bemästra den dagen man är tillräckligt gammal för ett eget hushåll :)