Vi bakar pepparkakor gubbar stjärnor och grisar

Idag har vart en bra dag min mamma hämtade Dennis och gick och lämnade honom på förskolan.
Sedan tog vi en morgon fika på Paus bageri.
Sedan var det dags för barnmorskebesök jag fick tid nästa vecka för att träffa läkare för att diskutera mitt blodtryck.
Nu har jag sammanlagt gått upp 6,5kg och är i v 29.
Allt såg bra ut och tjejen låg med huvudet neråt och precis som Dennis så trycker hon otroligt på revbenen.
inte konstigt då Dennis orsakade fraktur och att dom förflyttades, så under revbenet är jag blå och så fort jag tränade innan jag blev gravid så fick jag kramp där och det blev blått direkt. konstigt va. men jag fick ju veta orsaken av min sjukgymnast när han undersökte.
 
När jag var klar där så gick jag till centrum nu började inhandlingen av julklappar till Dennis (mjuka paket)
Kläder och Spiderman dräkt inköptes.
 
Sedan lunchade jag på Taco Bar. innan jag åkte för att hämta hem Dennis.
 
Och som jag längtade för idag skulle vi baka pepparkakor tillsammans. så mysigt.
Dennis kavlade deg och tryckte ut formar och jag la upp dom på bakplåtspapper och körde in dom i ugnen plåt efter plåt.
Ja jag får lov att erkänna jag drog på lite julmusik vilket slutade med att Dennis och jag hoppade runt i köket.
Jag längtar redan lite efter denna jul. Det är ju inte så många veckor kvar.
 
 

Hoppas på en vit och fin jul detta år.
 
 
 
dennis bakar - pepparkakor - pepparkakor med glasyr
10
Åsa

Skönt Du ska få träffa läkare,
Bra att Du har Din mamma som kan hjälpa till vid behov.

Inte JUL än, snäll,
Värsta julångest panik :(

Kram

Susanne

Jamen visst, och smarrigt med pepparkakor. :D

Therese Bjärstig

Gud så mysigt att baka pepparkakor, får nog ta å göra det med ungarna så jag får min julfeeling åter! KRAM

Susan

Du beskriv liknande bebisbesvär som min dotter. Det gör ont i revben och ljumskar på henne.
Åhhh vad pepparkaksbaket gav en jullängtan.

Kraaam

Sara

Mysigt med pepparkaksbak :)

Lilla Malin

Vad kul att redan baka pepparkakor. Såg en igår som gjorde lussekatter men jag väntar nog lite med mina, hihi. Längtar alltid efter julen jag :)

Anna

Åhhh pepparkaksdeg - så gott hehe kram

anna

vilken mysig dag. måste också börja med julklappar snart. hoppas att du mår bättre snart också. kram

Mamma

Det ser riktigt kul ut , man börjar känna en julkänsla med allt stök innan.

louise mamma till Hugo

tack hade en fin eftdrmiddag
ser ut som ni haft en supermysig dag. jobbigt att de blir så med revbenen ajjj.
ha en bra söndag
kraam