När tänker du komma ut?

Nu undrar jag verkligen när denna lilla sessa i magen vill titta ut. BF på söndag 4 jan.
20dec gick slemproppen då väktes hoppet att nu är hon nog på G.
I tisdags var vi hos barnmorskan hon ringde förlossningen då hon inte vågade skicka hem mig.
För det första kan jag knappt gå och har så ont att man är orolig att jag ej kommer orka förlossningen då jag inte sovit på många månader nu. Någon enstaka timme någon enstaka natt är allt jag får.
Sedan ville man kolla om det läcker fostervatten.
barnmorskan var säker på att jag skulle föda samma dag jag var där sist, hon sa till Tommy jag trodde aldrig du skulle hinna till Sverige då. Du skulle sätt värkarna hon hade här sist.
Nej barnmorskan ringde förlossningen jag vågar inte skicka hem min patient ni får kolla upp henne.
 
Så det blev direkt iväg till Huddinge förlossning.
Något fostervatten läckte jag inte, pyttelite av tappen var kvar och jag var öppen 2cm.
Doktorn som undersökte provade göra en hinnsvepning vilket kunde medföra att förlossningen kunde sätta igång inom 48 timmar.
Blödde lite samma dag och kväll efter, men det verkar inte ha lyckats för förlossningen har inte startat.
 
Fick en sömntablett av dom, men jag somnade inte utav den utan blev bara yrslig hela natten så fort jag gick på toa vilket är minst var 30minut.
 
Så nu försöker jag härda ut bara BM skulle ringa på måndag om jag inte var förlöst och höra hur allt gått.
Men jag håller igång hela dagarna, på stan , i pulkabacken mm jag är sällan hemma.
Nu håller vi tummarna att hon kommer snart, för efter söndag får jag nog börja fundera på att kräva hyra om hon tänker vara kvar....
 
God fortsättning till er alla.
10
Jessica

Va tufft för dig att så ont!
Men mycket snart får du träffa henne, lycka till när det väl är dax!

åsa i åsele

Kanske är liten bekväm å lugn å vill inte komma ut i till det aktiva liv Ni lever utan väljer att stanna kvar under sin korkek (!) och lukta på blommorna :)
Allvarligt så hoppas jag för Din skull, Din hälsa å mående att sessan är här senast den 4 januari.
kram

Life of Johanna

Hoppas hon kommer snart

ullie

usch gumman va jobbigt. verkar va en mysig kväll i går dock.
en kompis fick i förrgår men nja ja håller nog på lilla tjejen lite att det e bättre i början av året ändå me allt. men nu komsi komsi nu är det januari :D

kram till dej vännen o god fortsättning o xå nu kommer hon snart kram

anna

ja kräv hyra så kanske hon kikar ut fort hehehe. Jag lider med dig. Så hade jag med den yngste, hade så ont och ingen energi så de trodde inte att jag skulle orka en förlossning. D satte igång mig men det gav inget resultat, fick åka hem. Sen satte det igång av sig självt och då gick det fort. Jag var jätte trött under förlossningen och de första veckorna. Ta hand om dig, kramar

MADDISENJ.SE

Men gud hoppas hon bestämmer sig för att komma nu!!

Emmy Lam

Spännande!! All lycka till er <3

ullie

Stort grattis igen darling <3 kram

Susan

Åhhh....jahaja...så spännande!
Jag säger till dig som till dottern - Du måste få vila. Du måste få sova. Men det verkar ju vara lite för sent för pre-förlossningsvila :)

Jag håller alla tummar och andan också för att det inte blir alltför jobbigt för dig.
Massor med tankekramar <3
Susan

Ninni

Grattis till Lillan, såg precis på instagram. Hoppas allt gick fint, såg att det gick väldans fort iaf :)