Sponsrad video - Det är ett nytt Sverige nu , välkommen till landet Ekomjölk

För 24år sedan när Arla började producera ekologisk mjölk såg Sverige väldigt annorlunda ut mot idag.
Enligt Arla är Sverige på rätt väg på många plan.
Sverige är det land där konsumtionen av att dricka ekologisk mjölk ökat mest och det är ju väldigt bra.
Åren går och med detta har Sverige tagit många steg framåt på många vis.
Jag handlar gärna ekologiskt när jag handlar. Men jag är långt ifrån bra på det.
Men när jag väl står där bland hyllorna så väljer jag ju faktist helst ekologiskt när jag står mellan 2 val.
När jag handlar mejeriprodukter är det också mest från Arla både mjölk och grädde mm.
 
 
 
Arla tror att det som gör att vi handlar mer ekologiskt är att vi värnar mer och djur och om varandra, Grunden till ett bra samhälle är just omtanke. Och det låter ju bra.
Jag tror att vi alla innerst inne vill veta att djuren mår bra och på Arlas gårdar är det just där allt börjar.
Korna måste må bra för att producera bra mjölk.
Idag producerar 467 svenska Arlagårdar mjölk till över 80 svenska ekologiska produkter..
Hejja Sverige Hejja Arla fortsätt denna resa och handla mer ekologiskt,
 
Hur handlar du därhemma?
 

Sponsrat inlägg
Arla - Mjölk - ekomjölk