Sponsrad video - Chew for change

Över en miljard barn i världen lider av karies . och det är ett stort problem för barn och deras munhälsa.
Extra vill göra skillnad för tandhälsan i världen.
 
så genom att bara tugga rätt tuggummi och köpa detta i butik mellan v 40-49 så kan du också hjälpa till.
Jag menar tuggummi har vi tjejer i handväskan nästan jämt.
 
 
 
Nu doneras 1 öre av varje sålt Extra tuggummi till sos barnbyar. Det låter kanske inte så jätte mycket men det blir mycket och det ger hjälp. alla kan vi göra något.
Detta kommer jag att lägga på minnet närmsta veckorna då det är för en god sak.
 
Pengarna som doneras går till ett tandhälsoprojekt för barn i Botswana.
Med underbara målet att 16.000 barn ska få hjälp med sin tandhälsa.
 
Vi bör veta att i många ställen i världen är det inte så som för oss här hemma i Sverige som enkelt bara kan ringa tandläkaren vilken tid på dygnet som helst.
 
År 2014 hjälptes vi åt att skänka 2,38 miljoner kronor till sos barnbyar
Det räckte till att utbilda 16.000 barn OCH bekosta driften av en barnby ett helt år.
 
Jag väljer helt klart Extra under denna tid. jag vill tugga för skillnad och omtanke för dessa barn.
 
Visst är det möjligen dyrt att gå till tandläkaren i Sverige men tittar man på dessa barn i barnbyarna ska man inte klaga.
Dom har det inte lika lätt som oss här hemma.
Kan man göra lite skillnad genom att bara välja rätt tuggummi när man handlar så kommer jag vara "på".
 
Sos barnbyar är toppen och jag hoppas du också är med och tuggar för barnen i SOS barnbyar
 
TUGGA FÖR SKILLNAD du också!!!
 
Sponsrat inlägg