Sponsrad video - Från Bagdad till kiosken

Comviq tycker att det är viktigt att vi pratar mer med varandra. För ju bättre vi lär  känna varandra – ju mer vi vet om varandra och desto lättare har vi att förstå  varandra. Och visst är det så att det är helt sant.
 
Vi tror att världen kan bli både mindre och bättre då.

I den här kampanjen berättar vi om reklamkaraktären Karims liv. En historia som i sin tur är en dramatisering av Tariq Alkhizais liv, mannen som  spelar kioskägaren Karim i alla reklamfilmer för Comviq. Jag tror ni vet vem jag menar.

Tariq är född och uppvuxen i Irak, men tvingades fly från sitt hemland under  90-talet eftersom han bland annat skrev regimkritiska pjäser.
Han har levt ett  intressant och händelserikt liv. En historia vi och han gärna vill dela med fler.
Jag tror även att det är fler som flytt krig och kanske delar många hans livs historia.
Kanske inte du , inte jag men kanske någon du känner har flytt från krigets hemskheter.

Comviq har dels gjort en spelfilm där Karim får gestalta Tariqs liv. Dels en  intervjufilm med Tariq där han med egna ord berättar om sin uppväxt, livet i  Irak och hur hans nya liv i Sverige sett ut.
En sak är säker att livet kan vända till det bättre.

Med den här kampanjen vill vi uppmana alla att prata mer med varandra. Alla  har vi en historia. Detta är bara en.
 
Här ser ni vad jag pratar om.
 
 
 
 
Krig är något som känns hemskt i mångas öron, även i mina, många flyr från sina hemländer.
Många som lever i rädsla och tänk alla små barn, hungriga , föräldralösa,
Dock känns det som krig är något som faktist närmar sig Sverige mer och mer.
Jag tycker däremot att vi ska lyssna mer på varandra, alla människor har sina livshistorier du har din och jag har min.
Många har spännande livsöden, många har hemska. Men en sak är säker alla har vi vår egen historia att bära på.
Lyssnar vi på varandra - kommer vi närmare varandra - och ju mer vi lyssnar ju starkare står vi tillsammans.
 
Sponsrat inlägg