Sponsrad video - ICA Vego

I vårt land äter vi ungefär 60 kilo kött per person om året (det låter mycket i mina öron) men det är ren fakta.
Och det är 13 kilo mer än för 25 år sedan.
 
ICA's frontperson Paul Tilly, mer känd som Ulf i ICA-reklamen, fick i uppgift att ta reda på om någon som älskar kött så mycket även kan älska vegetariskt.
 
Han besökte kommunen där ICA säljer som mest kött per hushåll.
Med sig på resan har han Måns Sixtensson, kökschef på Stallmästaregården, mathistorikern Gunilla Englund, Johan Swahn som är doktor i smak och bäst av allt ICA Gott Livs nya vego-sortiment..
 
Kolla videon så får ni se vad som händer under resan, där ett gäng fotbollstjejer får smaka på icas vego sortiment och killen i kommunen som äter mest kött. Hur tror ni detta går?
 
 
 
 
Ett fåtal av mina egna vänner har helt slutat äta kött och övergått till vegetarisk mat....
Mina första tankar var nog om dom blivit kaniner, varför? varför ge upp kött som är så gott.
Jag vet ju att dom åt biffar tidigare.
Men jag fick höra att en blev bättre i magen, en annan älskade djur så pass mkt att den inte ville äta kött längre.
Vem är jag att döma? man ska äta det som man själv gillar och tycker om.
 
Jag skulle nog ha svårt att sluta äta kött helt. Jag gillar det.
En god biff är ju himmelskt gott.
 
Kanske beror det på att jag heller aldrig ätit riktigt god vego mat.
Eller kanske vill jag bara inte ändra mina egna vanor.
Men vill någon bjuda mig på vegetariskt så ska jag åtminstone smaka.... utan fördomar om att inte bli mätt mm.
Så vem vill bjuda in mig på lite käk?
 
Någon som provat ica. vego sortiment? och vad tycker ni isåfall?
 
Sponsrat inlägg
 
 
ICA vego - vegetariskt
1
Lovisa (wildisland)

Kul! Jag är ju vegetarian så tycker det är fantastiskt att det kommer alltmer vegetariska produkter :)