1-Advent

På Ringvägen lyser nu ljusstakarna upp varje fönster. Dom små tomtarna under granen passar julklapparna, julgardinerna har jag fått upp. Dennis har klätt julgranen och pyntat sitt rum.
Öppna spisen knastrar och brinner gott medans julmusiken rullar på.
 
Men det är inte hela sanningen. Dagen har bestått av pyjamas och tofflor för våran del.
Då både jag och Dennis har en besvärlig hosta främst nattetid. Våran första dagis bacill som antagligen följt med hem då jag vet att fler barn på avdelningen är sjuka i hosta.
Annars har Dennis klarat sig fint från alla sjukdomar hela året, men jobbigt för mig att hosta med den stora magen.
Och vaka vid hans sida stor del av natten.
Idag har han dock bara hostat enstaka gånger men sedan han gick och la sig har det vart större delen av tiden.
Så senaste 4 nätterna har jag kanske sovit 5 timmar max. Men man överlever bara att härda ut med honungsvatten och halstabletter.
 
Imorgon går vi in i en favorit månad för mig
allt från lucia tåg, till sonens födelsedag den 18dec, Besök av familj & kanske vänner från Säffle och så ser jag ju framemot att ha uppesittarkväll & fira jul med min familj. Fina vackra besök på kyrkogården. Måste försöka hinna med ett besök på någon julmarknad och kanske ett julbord. Vill se Dennis spirande ögon när tomten kommer. Och imorgon när han får öppna första luckan i chokladkalendern. När vi får mysa lite extra och titta på julkalendern på tv. När vi får julpyssla och baka både lussebullar och pepparkakor, när jag får höra om hur dom tränar till lucia tåget på förskolan, men att Dennis också vill gå i kyrkans lucia tåg. Att ljusen vi tänder hemma gör att man kommer i julstämning och få skicka iväg julkort till nära och kära. Att vi kommer få se den första riktiga snön falla som förhoppningsvis ligger kvar lite längre än den blötsnö som kom sist då folk skrev "åhhh det snöar"... haha det var ju bara vattenpölar.
Nej december månad kan helt klart bli vad man gör den till. Man kan vända negativa tankar till possitiva kanske inte allt men väldigt mycket.
 
Önskar er allt gott och en fin månad
 
 
 
 
 
 
 
 
1-advent - Julinrednig - julpynt - snart är det jul
8
Geddfish

Gomorron och krya på er!
Gör lite ingefärste med citron i! Skiva färsk ingefära.
Hosta, det minner mig om min sista graviditet, jag hade graviditetshosta de sista veckorna och en vecka efter förlossning, jag var inte förkyld, bara hostade, svårt sova.

Så fint ni har det hemma! Ja, december är lite speciell och mysig, för mig är det en födelsedagsmånad också.

Kram, Gerd ♥

anna

Nu har vi en mysig tid framöver. Vi är tyvärr också sjuka. Jag har en sådan värk i min kropp men måste tyvärr jobba då vi har ont om folk på jobbet. Hoppas att ni kryar på er fort. Kram

♥ Sojka ♥

Tack! :) <3 kram

Susan

Ja december kommer verkligen som ett ljust lyft i allt det mörka och grå. Här i Skåne är allt bara brunt och geggigt men nu börjar minusgraderna smyga sig på så det blir lite mindre lerigt...men halt...
Jag gillar verkligen denna adventstid också!

Kraaam

åsa

Du är så himla positiv, det är Din bästa egenskap <3
Du är världens bästa mamma till D oxå, jag är så glad att jag "lärt känna" Dig.
Kram

Småstadsfrun

Åh jag håller med, december är underbar. Ska bli spännande att se vad månaden bjuder på!

Ninni - Vimsiga mamman

Så fint du gjort det :) tänker alltid på dig/er när man ser din prins på tvn :D så himla roligt!

corneliaeriksson.blogg.se

Åh vad mysigt! Älskade december.