Föräldrakurs shopping och besök hos barnmorskan

Klev upp ur sängen strax innan 6 imorse och då hade jag inte ens lyckats somna på hela natten.
Vid 8 var jag på föräldrakurs vi övade andning (profylax) sen diskuterade vi allt från vad som händer på förlossningen och bb till det som händer efteråt hemma med barnet amning, mannens roll.
ja det var jätte intressant och kul. vi höll på fram till klockan 11 med en paus då vi satt och prata och drack tea och åt mariekex.
Alla skulle föda i december men jag var först ut enligt förlossningsdatumet så med andra ord var jag längst gången.
Efter föräldrakursen tog jag en promenad upp till centrum tog en milkshake och en liten hamburgare.
Sen köpte jag 2 rally tröjor som lilla bebben kan ha när han är 6månader.

Eftersom pappa hans (min älskling) är svensk rally kung så måste ju grabben ha lite coola motiv på sina tröjor.
Sen gick jag till ÖB och där köpte jag en chokladkalender till älskling, julpapper att slå in klappar i, + julkort som jag precis har skrivit känns skönt att dom är klara så behöver man bara posta dom i december.

Sen 13.30 var det dags för besök hos barnmorskan.
Vi lyssnade på lillens hjärtljud det lät så fint så. Blodtryck och allt var bra. Blodprovet låg på 117 så de va inte det bästa sa barnmorskan jag som alltid legat på topp - men de va ingen fara käka blodpudding sa hon bara.
Det kan bero på att du inte sovit också.
mitt sf mått låg på 32cm och i vikt har jag ökat 8,9kg. Hon tycker jag ökar sakta men säkert och det märks att jag sköter mat o allt kanon under min graviditet. Många som går upp 20-30kg och så mkt väger ju inte barnet.
Så jag hoppas jag slutar på13-15kg för de är precis vad allt väger därinne ungefär.

Imorrn blir en kanon dag älskling kommer hem till stockholm!!! wiii *me love that*.

Ha en bra kväll alla nu ska jag göra varmchoklad med vispgrädde
11
Malin

Vi kan ju ta fikan på dan nångång denna vecka om du har tid, jag börjar ju inte jobba fören 17.30 denna vecka så jag har tid hela dagarna.. Hoppas du får sova inatt =) kram kram

unique

Du måste verkligen längta efter älsklingen nu. Jag känner detsamma ska jag meddela. Har sett min man 2 gånger på 12 dagar. Inte alls kul

ღ Sabine

så söta tröjor

Anki

Det är inte annat än att jag oxå börjar på att bli nyfiken på den där lille pojken, Hur ska inte ni vara då??



Kram

annelie

Va spännande att följa din graviditet. En massa minnen dyker upp.Härligt!

L* blivande mamma

Sv: skönt att du kan ha dina gammla kläder så slipper du köpa nya, roligare att lägga pengarna på bebiskläder istället hehe kram o godnatt:)

JULIA

haha gulligt när man planerar så långt fram :P

men frosta frysen är inte jättekul kanske. Jag gör inte mycket roligt, renoverar mitt rum :) Ska bli lite mysigare inredning och färger!

Martina

va spännade och kul:) hur känns de inte så långt kvar?

kram

unique

Hej.



Idag gör jag nå kul i alla fall. Jobbar sista dagen på mitt 8 dagarspass och ska sen få vara ledig i hela 6 dagar. Som jag ska njuta =)



Va gör hon själv? Förutom att fikar och äter massa gott hihihi?

Malin-Hockeyfruga

va härligt! åh mysig att killen kommer :)Kram

Tess och Liam

skulle också villja ha en hund, dem är så söta!

inte så mycket, ska snart till en ny hm, dem 100 först får 200:- i presentkort, hoppas ja blir en av dem :)