Dålig eller Bra förälder? Egoistisk eller Barnkär?

Detta har jag tänkt på länge , vad utmärker en bra vill säga dålig förälder.
Allt för många barn far illa pga sina egna föräldrar.
Vannsinigt om ni frågar mig.

Men vad utmärker en dålig förälder?

- Är det en sådan som sätter sig själv främst och inte barnet?
- En som slarvar? inte ser till att barnet får mat vid fasta tidpunkter?
- Någon som inte kör sina barn till träningar? men tar sig själv till sin egen träning.
- Någon som är dålig på att hjälpa sina barn med läxor.
- Någon som dricker?
- Inte går upp med sina barn på morgonen & fixar frukost innan man skickar iväg dom till skolan.
- En förälder ska tvätta barnens kläder och se till att barnen har rena kläder när det går till skolan.
Oki alla har kanske inte råd med nya märkeskläder, men det finns billigare alternativ också huvudsaken barnet är helt
och rent.
- I detta land har vi tvättmaskin ett barn behöver inte gå smutsigt.
- Vi har även vatten i kran och tvål är inte dyrt, dushar vi vuxna och sköter vår hygien? så kan vi ju se till att barnen också
är fräsha.

Sedan finns det ju värre saker än detta föräldrar som missbrukar alkohol och droger, barn som blir slagna mm mm.

Jag anser att skaffar man barn så prioriterar man dom som nr1.
Måste ju finnas i varje förälders huvud att man vill göra det bästa för sina barn, ge dom en god uppfostran, ge dom ett tryggt kärleksfullt hem med massor utav kärlek.
Barn som föds är barn som ska ut i skola, arbetsliv, senare själva skaffa familj, dom ska kunna vara bra medborgare i vårat samhälle och vad är då viktigast utav allt jo en barndom med kärlek lycka det gör allafall att dom får det lättare i livet.

jag kommer alltid ge mitt barn allt jag kan även min tid för den anser jag är viktig att han får stor del utav.
Mitt barn får ta plats, han får vara med. Han får lära sig rätt och fel.

Att vara förälder är inte alltid lätt - men skulle man byta det mot något annat = Aldrig.

Så trött på att höra att barn far illa, eller tar skada av någon vuxen för är det inte vårt ansvar att barnen ska ha det bra?.
Har du sätt till att bli gravid och behålla ditt barn ge det en bra start i livet.

Egoistiska människor är bland det värsta jag vet som ser till sig själv före barnet...

En del borde få skriva prov och uppfylla vissa kriterier innan man får skaffa barn, tyvärr är det ju inte så enkelt.

Ge ditt barn kärlek så får du ett glatt barn som tror på sig själv. Ge ditt barn beröm så får du en som vågar tro och hoppas.
46
Angel ☆

Det var bra åsikter tycker jag :)

Det är därför jag väntar, vill gärna ha barn en gång i framtiden men just nu anser jag inte att jag kan ge ett barn allt det behöver :)

Beatrice Jakobsson (foto)

sv: Tack, du med :D

ida

Allt är fin fint, hur är det med dig då?



Jag tycker det du skrivit är helt rätt. jag är 14 år och får jätte mycket av min mamma, jag är väldgt bortskämd men mamma vill ge mig grejer och det är inte så att jag alltid ber henne om det. Sen är det klart att föräldrarna måste få egentid och bara ta det lugnt! Min mamma är nästan alltid med mig men jag börjar vilja vara själv för att visa att jag kan ta ansvar! Och det är också viktigt att man får. Men Jag gillar det du skriver och det är helt rätt :D

A ll y s a n d r a

Superfin blogg :)



de va jätte bra åsikter:)

Molly Bergström, UPPSALA

jadå ;D sj?

Fellemunk - Knas till max

bra åsikter!

Molly Bergström, UPPSALA

Det låter super härligt :D

kajsa

jättebra åsikter!



sv: de lät inte så bra, min dag blev iallafall bra :)

kram

emma

sv; aa as gott :D

BEXOLLILA.

det är bra med mig,sj?

Mamma

Mycket vettiga åsikter , jag vet att du från dag 1 har gjort det bästa för lilla Dennis och även för andra . Jag beundrar dig Puss o kram /mamma.

Emma

Hoppas du haft en bra dag :)?

Tråkigt med din man, hoppas han blir bra, cancer är ju inte bra...

Daniela Back

Allt är bra här :) hur är det själv? ett bra inlägg. Speciellt svårt har jag för föräldrar som missbrukar alkohol/droger, jag har sett hur dom försummat sina barn och hur illa dom farit pga det, inte alla men många. Som förälder kommer man förmodligen göra en hel del misstag också men man jag tror det är viktigt för barnen att se att även vuxna kan göra fel och att gör misstag ibland...men man kan iaf göra sitt allra bästa :)

BEXOLLILA.

går det ngt bra på teve då?

gud vad det lät skönt med skumbad !

BEXOLLILA.

aha vad heter den filmen då?

BEXOLLILA.

aha nice, ne jag ska till skolan imon ba .. sj?

A ll y s a n d r a

svar nje.. skulle plugga men gav upp för att jag inte kan något !haha

dudå ?:)

BEXOLLILA.

jobbar du inte ?

BEXOLLILA.

aha vad jobbar du med annars ?

BEXOLLILA.

damn vill också va modell..

BEXOLLILA.

hur kunde du få modelljobb så tidigt ?

BEXOLLILA.

hur börjar man då..?

Filmskribenten

Gillar du att titta på film, men har svårt att bestämma dig? Besök gärna min blogg :) Tack på förhand! :)

BEXOLLILA.

men ja e alldeles förkort det är det..

SARA'S HEMLIGHETER

sv; tack så mycket! :)

Mavalina.blogg.se

Hej finis! Hoppas du har haft en jättebra helg! Puss!

A ll y s a n d r a

svar okej härligt ! hoppas du får en bra sömn:)

A ll y s a n d r a

vad händer idag då ?:)

Anonym

Jätte bra skrivet:)

Ja sätter man barn till världens så är det ju ens ansvar att dom ska ha det bra oxå!

Antonia

Allt är super :)! hur mår du själv?

Mamma till William och Wilma

Bra skrivet gumman..Ha en fin start på veckan.kram kram

Linn - väntar på liten

Bra skrivet :)

Mamma till William och Wilma

Hoppas att du får en fin måndag söta blogg vän..kram kram

sweetgirls

Hej allt bra?

Det var en jätte bra åsikt :)

sanna -saos.blogg.se

Helt rätt! :)

A ll y s a n d r a

svar härligt !:D

vad brukar du träna på gymmet då?:)

B Y S I S T E R S

Sv: Ja allt är bra !

Kram! <33

Anonym

sv: nja inte så mkt :D sj?? krmais

Linnea

Fin blogg!

Anonym

bara bra, själv? :D

issa - tjejrappare och låtskrivare

sv. haft en bra start på nya veckan? =) KRAM

Lizzo

Det är kanon bra här förutom lite förskylning,så! Hur e det själv?:) fan vad snygg header,design du har, hur har du gjort så? Kram kram

kajsa

sv: just nu svarar jag bara på kommentarer

haft en bra måndag? :) kram

Malin- fick en blodpropp

Hej fina, hoppas du haft en superbra dag! Kram

Katarina

Barnen är det finaste vi har!

sv: Tack snälla för pepp!

Matilda

Bra inlägg! :)