PT- timme med Nick ... Bajsa uppåt och hur man tränar dom inre magmusklerna!!!

Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag.
 
Jag har vart hos Nick på Iform och kört en PT-timme
Nick är certifierad mamma/mage tränare.
 
Nu tänker ni säkert på alla maskiner vi kört. nej jag har faktist legat på golvet och tränat bäckenbotten.
Men först gick vi igenom kroppens anatomi. och hur vi är uppbyggda.
 
Jag fick magen undersökt för att se om mina magmuskler var delade. lyckligtvis var så inte fallet men har man det så går det att göra något åt det, genom att träna rätt.
 
Att spänna rätt muskler är verkligen inte lätt! väldigt svårt faktist.
Tänk er själva spänn nedre delen av magen? hurdå tänker man om man inte gjort detta.
KNIP, Bajsa uppåt. ja det är inte lätt att förklara.
Men att träna dina inre magmuskler är något du kan göra när som helst och tro mig, det är så värt det.
 
Alla som vart gravida borde faktist kolla upp sin mage om inte nu så för framtiden allt för att lära sig träna rätt.
Det hjälper knappast att ställa sig i plankan oavsett om du är 20 eller 50år.
Många är vi som går till gymmet efter förlossningen och tror vi ska få massa bra resultat som uteblir för vi tränar fel och säkert är ni många med mig som spänner ut magen.....istället för in....
Men nu jävlar Nicklas ska jag tänka på detta i min vardagliga träning.
 
Ta hjälp av en duktig PT - denna upplevelse gav mig många AHA upplevelser. Massor utav tips. och många bra träningsövningar jag även kan göra hemma.
 
NU ska jag börja TRÄNA RÄTT.... Tack NICK för en bra PT-timme med dig.
 
och du min man är säkert starkare i magen - men hemma är de alla fall jag som är bäst på det mesta *s*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nicklas Ländqvist - certifierad mamma mage - iform västerhaninge - iform västerhaninge nicklas ländqvist - mammagympa.se - pt Nick
1
Anna Paulsson

Vad härligt att få så bra träning. Är det dyrt med PT och hur skaffar man en sådan? Kram